Det har vært stor aktivitet på koronatelefonen siden den gjenåpnet onsdag 12. august. Mange ringer for egen del, mens flere også ringer for å avtale tidspunkt for testing av barn. For at de som betjener telefontjenesten skal kunne yte best mulig tjenester til alle de som ringer, er det viktig at de som ringer har følgende opplysninger klare:

  • Fødselsnummer på den/de som ønskes testet.
  • Navn på fastlegen til den/de som ønskes testet.

Er du usikker på hvem som er fastlegen, kan du selv finnet det ut ved å logge deg inn på: 

Vår telefontjeneste 900 31 260 er åpen alle dager fra 08:00 til 12:00.

Svaret på Covid-19-testen kan du selv finne på helsenorge.no ved å logge inn med bank-ID eller Buypass. Prøvesvaret vises på nettsiden for deg så snart den er analysert og besvart. Du kan også bruke denne tjenesten på vegne av dine barn under 16 år, eller på vegne av voksne over 18 år som har gitt deg fullmakt enten digitalt eller analogt.

Har du generelle koronarelaterte spørsmål kan du benytte vår e-posttjeneste korona@orkland.kommune.no


orkland.kommune.no/korona