Orkland frivilligsentral og frivilligheten i Orkland har i samarbeid etablert et tilbud for bestilling og utlevering av dagligvarer til innbyggere i kommunen.

De frivillige organisasjonene som deltar i dette arbeidet er sanitetsforeningene på Løkken Verk, Meldal og Orkdal, samt helselagene i Snillfjord og Lensvik.

Det presiseres at dette er et tilbud til de som ikke kommer seg i butikken selv, og ikke har noen andre de kan spørre om hjelp.

Har du familie, venner, naboer og andre kjente som kan hjelpe deg oppfordrer vi til å benytte deg av dem. Vår erfaring er at folk er svært villig til å bidra i disse tider.

Omfang

Tilbudet gjelder handling av dagligvarer for en ukes forbruk. For å begrense arbeidsmengden for de frivillige som skal handle og levere varer, kan man i utgangspunktet kun benytte seg av tilbudet en gang per uke.

Bestilling

Frivilligsentralen tar imot bestillinger hver ukedag mellom kl. 10:00 og 13:00. Bestillinger mottatt på e-post etter kl. 13:00 blir behandlet påfølgende dag.

Vi oppfordrer alle til å sende handlelisten på e-post. De som ikke kan bruke e-post kan ringe inn bestillingen. Vipps er den foretrukne betalingsmåten. Hvis du ikke kan bruke Vipps, ber vi deg oppgi dette ved bestilling.

Tenk over følgende

Tilbudet gjelder bare deg som er syk, sitter i karantene/isolasjon eller er i risikogruppen og som ikke har familie eller venner som kan hjelpe deg med å handle.

Kontaktinformasjon

Bestilling sendes på e-post til varebestilling@orkland.kommune.no

Før du sender din bestilling med vedlagt handleliste må du huske å oppgi:

Fullt navn, adresse, telefonnummer, betalingsmåte og e-postadresse.

Hvis du ikke kan bestille varer på e-post, kan du ringe inn bestillingen på telefon 948 63 670

Last ned mal for handleliste