Nok en friskmelding er klar i dag, den syvende i rekken. Ingen nye tilfeller er påvist og lokalt næringsliv fortsetter å bidra med verdifull hjelp.

Fortsatt er det 13 personer som har fått påvist koronavirus i Orkland. Syv personer er så langt friskmeldt. De øvrige seks er rapportert å være i god form og vil sannsynligvis bli friskmeldt i løpet av noen få dager. Tre av de fire smittesirklene er nå avsluttet, og den siste blir det om kort tid. Samtlige prøver som ble tatt i går var negative, mens dagens prøvetaking ennå ikke er avsluttet.

Bidrag fra Technip

Ellers er det fortsatt stort engasjement både i næringsliv og hos privatpersoner om å bidra. I dag fikk vi 100 smittevernmasker fra TechnipFMC, noe vi setter stor pris på. Vi kan ikke få sagt nok hvor privilegert vi er som har så mange bidragsytere.

Flere hender

Vi vet at det er mange som har meldt seg til tjeneste som ikke har blitt kontaktet enda. Til dere vil vi si at for øyeblikket er situasjonen håndterbar og under kontroll i Orkland kommune. Vi må imidlertid ta høyde for at situasjonen kan bli mer hektisk i slutten av april og utover i mai. Da kan det hende vi trenger flere hender og at du hører fra oss.

Jimmys påsketips

Krus_1200x900.jpgPremier i vår påskekonkurranse på Facebook. Tekstene på krusene er relatert til kommunens verdier - modig, klok og nær. Foto: Steinar Larsen

Kommuneoverlege Jimmy Wikell har vært på farten denne uka og besøkt flere steder i den flotte kommunen vår. Her har han gitt råd og tips både om korona, prøvetaking, renhold og hva du kan gjøre av uteaktiviteter i påsken. Dette er filmet og du kan følge Jimmys påsketips på vår Facebookside hver dag i påsken. Den første er publisert i dag. På hver video er det også en liten konkurranse hvor vi trekker ut tre daglige vinnere. Premiene er Orkland kommunes flotte kaffekrus med gode tankevekkende budskap. Klikk deg inn og bli med:

Følg reglene, pass på hverandre og ring en venn!

Vi ønsker alle en fortsatt god påske!

orkland.kommune.no/korona