Orkland kommune fikk mandag 1. november sin følger nummer 9000 på Facebook.

I forbindelse med kommunesammenslåinga ble det gjennomført en prosess for å slå sammen Facebook-sidene til tidligere kommuner og prosjektsidene til kommunesammenslåingen. Det gjorde at Orkland i januar 2020 hadde ca. 6000 følgere. På 22 måneder har altså antallet følgere økt med ca. 50 prosent!

Orkland har som policy at all kommunal informasjon som publiseres på Facebook også skal være tilgjengelig på kommunens nettsider. Vi ser at saker publisert på Facebook genererer mye trafikk til nettsidene til Orkland kommune. Spesielt under pandemien har Facebook vært et viktig verktøy for å nå ut med viktig og oppdatert informasjon raskt i en stadig foranderlig situasjon. Vi har også satset mer på videoer og strømming via Facebook. Dette er i tråd med kommunens temaplan digitalisering som fremhever digitalt førstevalg som førende for tjenesteutviklingen.

Om du har en registrert profil på Facebook og ikke har fulgt oss før, men fikk lyst til å gjøre det nå, så kan du registrere deg her:

Lurer du på hva forskjellen er mellom å "like" eller å "følge"? Facebook forklarer forskjellen:

Takk til alle som følger oss!