Er du over 18 år og fikk dose 2 for mer enn 20 uker siden kan du fortsatt bestille deg time på kommunens massevaksinering i Orklahallen i morgen 6. januar.

Timen bestiller du her:

Trenger du hjelp til å bestille kan du ringe vår vaksinetelefon 900 31 260 mandag, onsdag og torsdag i tidsrommet 10:00 – 14:00.

Du er også velkommen til drop-in dersom du ønsker første eller andre dose.

Vi vil gjennomføre massevaksinering i Orklahallen alle torsdagene i januar, og har åpnet for bestilling også til 13. januar. Snart åpner vi også for bestilling til 20. og 27. januar, og vi vil informere nærmere om når dette skjer.

Fleksible vaksinemuligheter - flere vaksinerer seg

I løpet av desember og januar har over 100 personer valgt å ta sin første vaksinedose. Det er vi svært glade for. Vaksinasjonen er fortsatt det viktigste virkemiddelet vi har for å komme oss ut av pandemien. Orkland kommune har også inngått avtale med alle fem apotekene i kommunen om å vaksinere. Foreløpig har tre av dem startet, mens de to siste kommer i gang i løpet av kort tid.

Du velger selv om du vil vaksinere deg på massevaksineringsdagene i Orklahallen eller på apotek. Begge tilbudene er selvsagt gratis for deg.

Omikron-varianten dominerer nå i Norge. Mye tyder på at de aller fleste vaksinerte får et mildere sykdomsforløp dersom de blir smittet av denne varianten. Derfor oppfordrer vi alle som ennå ikke har tatt vaksine om å gjøre det.

Takk for at du bidrar!